CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt
auto po czyszczeniu EGR

Czyszczenie EGR – jak zabezpieczyć się przed awarią?

Kwiecień 12, 2018edytor

Wojna wypowiedziana zanieczyszczaniu środowiska przez samochody trwa w najlepsze już od wielu lat. Jej efektem są różnego rodzaju wynalazki, takie jak system recyrkulacji spalin zwany EGR (Exhaust Gas Recirculation). Najistotniejszym elementem tego układu jest zawór sterujący, który ma tendencje do zapychania się. Konieczne wtedy staje się czyszczenie EGR.

Najogólniej rzecz ujmując, układ ten ma za zadanie kierować część spalin ponownie do kolektora dolotowego silnika, dzięki czemu spada ilość tlenu w komorze spalania oraz temperatura jej wnętrzu. To zaś sprawia, że samochód emituje do atmosfery mniej tlenków azotu.

Gdy pojawia się problem z układem EGR

Zwykle wiąże się to z pojawieniem się błędów w komputerze naszego samochodu oraz utratą mocy silnika, który pracuje nierówno, przechodzi w tryb awaryjny lub zaczyna gasnąć. Jakie istnieją rozwiązania?

  • Wymiana zaworu EGR – jest to najdroższe rozwiązanie, którego często można uniknąć. Wiele serwisów sugeruje takie właśnie rozwiązanie problemu, ponieważ wymiana zaworu jest po prostu szybka.
  • Czyszczenie EGR – optymalny wybór w wielu przypadkach. Mechaniczne oczyszczenie z sadzy zaworu EGR oraz kolektora dolotowego jest co prawda czasochłonne, jednak pomimo to opłaca się, gdyż nieczęsto zdarza się, by zawór był faktycznie uszkodzony, a jego zła praca przeważnie spowodowana jest tylko i wyłącznie nagromadzeniem sadzy.
  • Zaślepienie zaworu – metoda stosunkowo prosta, jednakowoż nie polecana. Sterownik silnika programowany jest z uwzględnieniem działania układu EGR, przez co mechaniczne unicestwienie go może prowadzić do niestabilnej pracy silnika na niskich obrotach.
  • Wypalanie układu – rozwiązanie zdecydowanie najtańsze, jednak nie zawsze skuteczne. Konieczne jest, by silnik pracował przez kilka godzina na stosunkowo wysokich obrotach (na przykład podczas jazdy po autostradzie). Dzięki temu układ EGR oraz cały wydech zaczynają oczyszczać się w sposób naturalny. Działa to tylko do pewnego stopnia oblepienia sadzą.
  • Przeprowadzenie chip tuningu – nie zlikwiduje to problemu na zawsze, jednak odpowiednie ustawienie mieszanki może spowodować, że wytwarzane będzie mniej sadzy, dzięki czemu zawór EGR dłużej zachowa sprawność. Do tego chipowanie może przełożyć się na zwiększenie mocy silnika.

czas na czyszczenie egr

Skąd bierze się awaryjność EGR?

Cały układ EGR narażony jest na ciągłą pracę w trudnych warunkach i narażone są na działanie wysokiej temperatury, sadzy i oleju. Dawniej, układy sterowane pneumatycznie, były bardziej wytrzymałe, jednak nie dawały zbyt dużej możliwości regulacji ich działania. Obecnie stosuje się zawory sterowane elektromagnetycznie, które są delikatniejsze, choć zapewniają optymalne sterowanie ilością zwracanych do kolektora spalin.

Kiedy należy wykonać czyszczenie EGR?

Zwykle o tym, że zawór EGR zaczyna źle funkcjonować dowiadujemy się w momencie pojawiania się problemów z pracą silnika. W niektórych przypadkach jest już za późno na uratowanie zaworu, jednak w większości sytuacji zupełnie wystarczające jest czyszczenie EGR. Można przyjąć, że optymalnie jest zlecić czyszczenie zaworu oraz kolektora dobremu serwisowi co około 70 tysięcy kilometrów, by uniknąć nieprzyjemności związanych z zatkaniem układu.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej