CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt

Regeneracja filtra DPF/FAP

Home Regeneracja filtra DPF/FAP

Maszynowe czyszczenie filtra DPF/FAP

FAP (fr. filtre à particules), DPF (ang. diesel particulate filter), – z francuskiego i angielskiego, w tłumaczeniu pojęcia te oznaczają: filtr cząstek stałych.

Każdego roku wielu kierowców przekonuje się, że niepozorny DPF/FAP, który pełni głównie funkcję ekologiczną, gdy jest zaniedbany potrafi sprawić wiele kłopotów: prowadzi do spadku mocy silnika, jego duszenia się, a w przypadku dużego zanieczyszczenia do przełączenia się auta na tryb awaryjny lub nawet odmowy posłuszeństwa. Z tego względu czyszczenie filtra DPF/FAP powinno być przeprowadzane cyklicznie.

Dlaczego filtr DPF/FAP się zapycha?

regeneracja filtra dpf/fap

Oczywiście nowoczesne samochody posiadają system samoczynnego oczyszczania się filtrów, lecz jedynie z sadzy, podczas gdy w tym samym czasie zbiera się w nich również niemożliwy do spalenia popiół. Jego nadmierne nagromadzenie się jest najczęstszą przyczyną zapchania się filtra DPF/FAP, prowadzącą do konieczności czyszczenia w warsztacie często przy jednoczesnym demontażu instalacji. W przeciwnym razie samochód może ulec poważnej awarii.

Sposoby czyszczenia i regeneracji filtra cząstek stałych

Natomiast czyścimy i regenerujemy filtry cząstek stałych zależnie od tego jak sprawuje się samochód podczas jazdy, co stanowi wskazówkę diagnostyczną, i/lub stopnia zanieczyszczenia filtra. Informację na ten temat uzyskujemy w badaniu komputerowym, w którym o wysokim zapchaniu instalacji świadczy częstsze niż fabryczne inicjowanie przez komputer pokładowy samoczynnego spalania sadzy. Kiedy diagnostyka jest pozytywna i wskazuje na konieczność czyszczenia filtra DPF/FAP, przeprowadzamy je na trzy sposoby:

  • poprzez wymuszone wypalanie zanieczyszczeń w filtrze,
  • dzięki chemicznemu usuwaniu sadzy,
  • oraz poprzez kontrolowane mycie filtra DPF/FAP w specjalnej maszynie.

Proces maszynowego czyszczenia filtrów zasługuje na kilka dodatkowych słów, gdyż z jednej strony jest to najnowocześniejsza i w pełni profesjonalna metoda, a z drugiej jej skuteczność wynosi 98.5% – po regeneracji w maszynie, filtr niemal nie różni się od nowego.

Jak przebiega maszynowe czyszczenie filtra DPF/FAP?

Regeneracja filtra cząstek stałych dpf/fap

Jest to mycie wodą, tzw. DPF/FAP hydro cleaning, a cechuje go następująca kolejność:

  • wymontowanie filtra (przyjmujemy również filtry już wymontowane z samochodu),
  • podłączenie do maszyny myjącej dzięki specjalnym adapterom i sprawdzenie przepustowości filtra z zastosowaniem sprężonego powietrza (pracę maszyny czyszczącej stale monitoruje komputer i on diagnozuje stopień zapchania filtra na podstawie analizy jego przepustowości),
  • następnie filtr jest wstecznie przepłukiwany wodą pod zmiennym ciśnieniem – w kierunku przeciwnym do ruchu spalin,
  • po płukaniu wstecz następuje płukanie zgodne z ruchem spalin, co prowadzi do wypłukania poruszonych wcześniej zabrudzeń (przez cały czas stosuje się mieszankę wody ze środkiem zmiękczającym zabrudzenia),
  • po kilkakrotnym czyszczeniu wodą w obu kierunkach, gdy filtr jest czysty, następuje jego suszenie powietrzem trwające ok. 30 minut,
  • następnie przeprowadza się kolejny komputerowy pomiar przepustowości filtra i gdy jest właściwa montuje się go w samochodzie – istotnym elementem kończącym pracę jest przesłanie do sterownika samochodu informacji o stanie zregenerowanego filtra.

Należy dodać, że nasz warsztat przeprowadza również czyszczenie katalizatorów, których zanieczyszczenie także prowadzi do spadku mocy silnika lub trudności w uruchomieniu samochodu, objawia się więc podobnie jak w wypadku zapchania filtra DPF/FAP.

Ponadto maszyna wykorzystywana w naszym warsztacie została specjalnie stworzona do regeneracji filtrów DPF/FAP, proces ten jest więc w pełni profesjonalną czynnością serwisową, potwierdzoną komputerowym wydrukiem przepustowości filtra zarówno przed, jak i po czyszczeniu.

Formularz wyceny

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej