CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt

Usuwanie klap w kolektorach

Home Elektronika samochodowa Usuwanie klap w kolektorach

Klapy wirowe montowane w kolektorach ssących to elementy odpowiedzialne za obniżenie emisji szkodliwych substancji ze spalin do atmosfery. Działaniem systemu steruje pracujący silnik. Jest to popularne rozwiązanie we współczesnych autach, niemniej jednak właściciele pojazdów często decydują się na trwałe usunięcie klap.

Jakie są wskazania do usuwania klap wirowych w kolektorach

Usuwanie klap w kolektorach ssącychWprawione w wir powietrze zassane do cylindrów poprawia proces spalania. Całość powinna się odbywać płynnie i sprawnie, natomiast praktyka użytkowników wskazuje, że w przypadku problemów z klapami wirowymi skutecznym rozwiązaniem jest całkowite ich usunięcie. Dobra z założenia idea montowania klap w kolektorach staje się problemem, gdy jeden z elementów ulega oberwaniu i wpada do silnika.

Właściciele aut wybierają ostateczne rozwiązanie, ponieważ:

  • koszt naprawy awarii może wynieść kilka tysięcy złotych,
  • stałe osadzanie się oparów oleju na klapkach powoduje nieustannie zanieczyszczenia,
  • bezawaryjny przebieg może wynieść niespełna 50 tysięcy kilometrów,
  • urwane klapki, które trafią do komór spalania, mogą trwale uszkodzić sinik.

Zdarza się, że w przypadku poważnej usterki klapek wirowych konieczny jest generalny remont uszkodzonego w efekcie silnika, dlatego wcześniejsze zapobieganie takiej sytuacji pozwoli na znaczne oszczędności.

Dwa sposoby na usuwanie klap w kolektorach

Pierwsza metoda to rzeczywiste usunięcie klap poprzez ich demontaż i pozostawienie otworów bez dodatkowych osłon. Wyeliminowane zostanie całkowicie ryzyko oderwania się tych elementów, a w efekcie także uszkodzenia jednostki napędowej. Nie zmieni się natomiast dynamika pojazdu oraz jego moc.

Poza mechanicznym usunięciem wymagane może być dodatkowo zablokowanie mechanizmu za pomocą programu sterującego silnikiem napędowym tłokowym. Modyfikacja programu oraz jego odpowiednie dostrojenie sprawia, że klapki zostaną trwale zablokowane, a ryzyko ich urwania zniwelowane. Bez względu na wybraną metodę, będzie ona znacznie korzystniejsza finansowo od wymiany kolektora na nowy, całość przebiegnie bez zaawansowanych prac mechanicznych.

Sposób na spadki mocy oraz nierówną pracę silnika

Nienaturalnie wysokie korekcje wtrysków można potwierdzić za pomocą fachowej diagnostyki profesjonalnym sprzętem. Oprogramowanie komputera przystosowane jest do zatrzymania obsługi klap kolektora ssącego, a prawidłowa diagnostyka pomaga potwierdzić wskazania do trwałego usunięcia tych klap wirowych. Na fachową pomoc możesz liczyć w naszym serwisie CarSoft. Zapewniamy także kompleksową diagnostykę.

Formularz kontaktowy

Formularz wyceny

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej