CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt
Terminowa regeneracja DPF

Regeneracja DPF – kompendium wiedzy

Lipiec 18, 2018edytor

Posiadacze silników diesla często martwią się o filtr cząstek stałych. Mówi się, że jego wymiana jest kosztowna, że on sam jest awaryjny. Malo kto wie, że możliwa jest regeneracja DPF. To kolejna, pewna metoda zadbania o dobry stan techniczny naszego auta.

Filtry DPF – co to takiego

Filtry cząstek stałych, zwane także filtrami DPF, to podzespoły w wielu autach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Silniki takie emitują duże ilości sadzy. Gdy filtr jest pełen sadzy, komputer pokładowy podnosi temperaturę w filtrze do około 500 stopni Celsjusza. W takiej temperaturze zgromadzona sadza zamienia się w wodę i dwutlenek węgla, które wydalane są do atmosfery. Do tego potrzebne są jednak specjalne warunki, niestety trudne do uzyskania w warunkach codziennej, miejskiej jazdy. Poza tym, poza sadzą odkłada się także popiół, który nie ulega spalaniu. Z czasem filtr się zapycha, auto przestaje prawidłowo pracować, a pracownicy ASO za wymianę filtra żądają wysokich cen. W takiej sytuacji wielu kierowców decyduje się na usuwanie filtra DPF. Dla tych, którzy uważają, że to zbyt drastyczna metoda, nasze warsztaty mają inną propozycję. Jest to regeneracja DPF.

Regeneracja DPF – jak to robią profesjonaliści

Regeneracja DPF to nic innego jak proces oczyszczenia zapchanego popiołem filtra cząstek stałych. Zamiast stosować usuwanie filtra DPF, możemy go w specjalistycznym warsztacie, takim jak nasz, wymontować, wyczyścić i doprowadzić do pożądanego stanu. Częstotliwość, z jaką należy dokonywać takiej regeneracji DPF, uzależniona jest od zachowania naszego auta i sposobu, w jaki jest eksploatowany.

Obecnie stosowane są trzy metody regeneracji filtra cząstek stałych:

  • wymuszone spalanie zanieczyszczeń w filtrze – nieskuteczne w przypadku osadu z popiołu,
  • używanie chemikaliów do usunięcia sadzy,
  • maszynowe mycie w specjalnie skonstruowanym do tego celu urządzeniu.

Ostatnia metoda jest najskuteczniejsza oraz najbardziej zaawansowana technicznie, przez co daje znakomite rezultaty. Zregenerowany w ten sposób filtr praktycznie nie różni się od fabrycznie nowego podzespołu.

Maszynowa regeneracja DPF jest skomplikowanym, ale bardzo skutecznym sposobem usuwania zanieczyszczeń. Nasze serwisy dokonują tego typu napraw w kilku ustalonych krokach:

  • filtr zostaje wymontowany z auta,
  • zostaje on umieszczony w maszynie myjącej, a jego przepustowość jest sprawdzana przy użyciu sprężonego powietrza,
  • rozpoczyna się proces płukania w kierunku przeciwnym do ruchu spalin,
  • kolejny etap płukania, tym razem zgodnie z ruchem spalin,
  • po kilkukrotnym płukaniu następuje suszenie filtra,
  • kolejny pomiar przepustowości – jeżeli jego wyniki są zadowalające, filtr montowany jest w aucie,
  • aktualizacja danych w sterowniku silnika auta.

Regeneracja DPF, stosowana przez naszych fachowców, jest w pełni skomputeryzowana, klient otrzymuje wydruk stanu przed i po regeneracji. W przeciwieństwie do usuwania filtra DPF -pozwala nam nadal korzystać z funkcjonalności tego podzespołu. Wykonywana cyklicznie zapewnia długą żywotność filtra i optymalną moc naszego samochodu.

Okresowa regeneracja filtra DPF

Niebezpieczne zaniedbania

Wielu kierowców, poruszających się po naszych drogach autami z silnikiem diesla, nie wie o tym, iż regeneracja DPF może zaoszczędzić im mnóstwa przykrości i pieniędzy. Źle serwisowany lub zapchany filtr cząstek stałych, może stać się źródłem wielu kłopotów. Silnik może nierówno pracować, dusić się. Moc auta gwałtownie wtedy spada, a bardzo zanieczyszczony czy zapchany filtr powoduje przejście auta w tryb awaryjny lub całkowite jego unieruchomienie. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych, musimy pamiętać nie tylko o wypalaniu sadzy, ale także o okresowej regeneracji DPF-u. Pozwoli nam to ustrzec się przed drogimi naprawami i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów.

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na regenerację DPF-u, czy na jego usuwanie, zadanie to powinniśmy powierzyć profesjonalistom. Tylko wyspecjalizowane zakłady znają tajniki takich zabiegów. Ich doświadczenie i wiedza gwarantują nam bezpieczeństwo i radość z codziennego użytkowania naszego auta.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej