CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt
Usuwanie filtra cząstek stałych w warsztacie

Usuwanie DPF – dlaczego warto

Sierpień 1, 2018edytor

Kilka lat temu auta z napędem diesla były prostymi konstrukcjami. W dzisiejszych samochodach z tego rodzaju silnikami, znajduje się bardzo wiele elementów, które mogą ulec awarii. Koła dwumasowe, wtryskiwacze czy filtry DPF są bardzo awaryjne. Dlatego wielu kierowców decyduje się np. na usuwanie DPF.

Uciążliwe problemy z filtrem DPF

W bardzo dużym uproszczeniu filtr – cząstek stałych to metalowa puszka z kanalikami, zainstalowana obok katalizatora i wyłapująca sadzę. Ma on oczywiście ograniczoną pojemność i co jakiś czas musi następować wypalanie zgromadzonej w nim sadzy. By tak się stało, muszą zostać spełnione następujące warunki:

  • filtr musi osiągnąć temperaturę około 500-700 stopni Celsjusza – wiąże się to ze zwiększonym zużyciem paliwa,
  • silnik powinien pracować na wysokich obrotach – około 3000 obrotów na minutę,
  • wysokie obroty powinny być utrzymywane przez kilkanaście lub kilkadziesiąt minut.

Dobrze, aby wypalanie odbywało się co kilka tysięcy kilometrów, niestety często jest przeprowadzane nieprawidłowo lub wcale. Z upływem czasu filtr się zapycha.

Powoduje to wzrost poziomu oleju, który przedostaje się do komory silnika. Następuje wtedy niekontrolowane zwiększenie obrotów, co może prowadzić do zatarcia motoru. Dla wielu użytkowników diesli, usuwanie DPF jest jedyną, skuteczną metodą zapobiegania takim awariom.

Usuwanie DPF – zalety

Dużą zaletą usuwania filtra cząstek stałych jest cena. Wizyta w autoryzowanym serwisie w celu wymiany filtra to koszt, w zależności od modelu auta, między 3000-10000 tysięcy złotych. Natomiast usuwanie DPF kosztuje ułamek tek kwoty. Profesjonalne warsztaty, zajmujące się elektroniką samochodową, wykonują takie zlecenia bardzo dokładnie:

  • pierwszy krok to diagnostyka komputerowa – by mieć pewność, że filtr nadaje się do usunięcia,
  • następnie filtr zostaje wymontowany, pozostawiana jest obudowa – nie ma potem problemów z przeglądem,
  • kolejnym etapem jest wgranie nowego sterownika do komputera pokładowego – by silnik i układ wydechowy zgodnie współpracowały,
  • na koniec jeszcze raz przeprowadzana jest diagnostyka komputerowa – by upewnić się, że proces przebiegł poprawnie.

Auto po takim zabiegu jest gotowe do jazdy i sprawuje się o wiele lepiej niż wcześniej: wzrasta moc, spada zużycie paliwa. Ważną zaletą usuwania DPF jest fakt, iż samochód nadal spełnia normy emisji spalin i jest bezpieczny dla środowiska. Bardzo widoczna poprawa dynamiki jazdy to także miła niespodzianka po usunięciu filtra cząstek stałych. Dzieje się tak, ponieważ paliwo zużywane na dopalanie sadzy, może zostać wykorzystane do rozpędzania auta i przyspieszania.

Gdzie warto się zgłosić, by nie żałować

Choć opisany proces wydaje się prosty, to usuwanie DPF, wykonane przez amatora, może uszkodzić nie tylko filtr DPF. Współczesne samochody to skomplikowane maszyny pełne elektroniki. Mały błąd może spowodować wielkie uszkodzenia. Dlatego tak ważne jest powierzenie pojazdu w ręce profesjonalistów. Warsztaty należące do naszej grupy posiadają wymagane doświadczenie, konieczną fachową wiedzę oraz umiejętności, które pozwalają przeprowadzać usuwanie DPF rzetelnie i perfekcyjnie.

Ponadto, przeprowadzenie tego zabiegu w renomowanym warsztacie daje pewność, że auto na drodze będzie zachowywać się w sposób przewidywalny i będzie gwarantować nam bezpieczeństwo. Już po przeprowadzeniu usuwania DPF proponujemy zapytać naszych specjalistów o inne metody zwiększenia dynamiki auta, takie jak chip tuning. Dzięki możliwościom, jakie drzemią we współczesnej elektronice, możliwe jest odblokowanie dodatkowej mocy samochodu.

Kupując auto z silnikiem diesla, najczęściej kierujemy się pragnieniem oszczędności, jakie tego typu jednostki napędowe oferują. Są one ekonomiczniejsze od „benzyniaków”, zapewniają lepszą kulturę pracy i mają wiele cech, które sprawiają, że są chętnie wybierane przez nabywców. Dlatego warto zastanowić się nad usunięciem DPF – podzespołu, który nie jest konieczny do prawidłowego funkcjonowania, a który może sprawić wiele kłopotów i narazić nas na kosztowne naprawy.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej