CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt
Usuwanie filtra cząstek stałych z auta w serwisie

Usuwanie filtra cząstek stałych – dlaczego, jak i gdzie

Sierpień 16, 2018edytor

Usuwanie filtra cząstek stałych to temat ostatnio bardzo modny. Dzieje się tak, ponieważ większość stosowanych filtrów DPF sprawia więcej kłopotów niż pożytku. Dlatego coraz większa liczba kierowców decyduje się na usunięcie filtra DPF. Dzisiaj postaramy się przeanalizować sytuację i dowiedzieć się, dlaczego filtry DPF sprawiają kłopoty oraz jak i gdzie najlepiej dokonać tej operacji.

Filtr cząstek stałych – niedźwiedzia przysługa producentów aut

Wyśrubowane normy emisji spalin sprawiły, iż producenci samochodów robią wszystko, by wpływ, jaki wywierają ich auta na środowisko, był możliwie najmniejszy. Stworzone zostały rozmaite systemy, które mają zapobiegać zanieczyszczeniom i uczynić auta z silnikami wysokoprężnymi bardziej ekologicznymi.

W teorii brzmi to bardzo dobrze, natomiast w praktyce pojawiają się problemy, np. wypalanie DPF. Większość montowanych filtrów cząstek stałych w autach niemieckich lub japońskich producentów, wymaga specjalnych zabiegów. Raz na kilka tysięcy kilometrów z wydechu pojawia się czarny dym, zużycie oleju rośnie. To znak, że komputer pokładowy zainicjował proces spalania sadzy zgromadzonej w kanalikach filtra, czyli wypalanie DPF.

Nie byłaby to jakaś duża uciążliwość, gdyby nie fakt, że trzeba przy tym jechać na wysokich obrotach, bez zmiany biegu i dłuższy czas. Rozwiązanie takie sprawdza się w krajach, gdzie podróżuje się głównie po autostradach lub drogach szybkiego ruchu. Jednak w naszych warunkach powolnego ruchu miejskiego, jest to niemożliwe do osiągnięcia.

Gdy wypalanie DPF nie dochodzi do skutku, filtr się zapycha. Może to prowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń w silniku. Dlatego usuwanie filtra cząstek stałych jest ostatnio bardzo popularnym sposobem radzenia sobie z uciążliwym podzespołem – filtrem DPF. Co ciekawe, po usunięciu filtra auto nadal spełnia normy emisji spalin.

Usuwanie filtra cząstek stałych w praktyce

Chcąc pozbyć się filtra DPF musimy zgłosić się do profesjonalnego serwisu. Choć sama procedura usuwania filtra cząstek stałych wydaje się prosta – jest to ingerencja w mechanikę i elektronikę pojazdu i musi być przeprowadzona przez odpowiednio przeszkolone osoby. Sam proces wygląda następująco:

  • technicy przeprowadzają wstępną diagnostykę komputerową – celem jej jest sprawdzenie stanu technicznego auta, jak i parametrów silnika,
  • następnie zostaje przygotowany specjalistyczny sprzęt, oprogramowanie i narzędzia,
  • modyfikowane są sterowniki silnika – jest to konieczne, by układ wydechowy oraz silnik po modyfikacji zgodnie współpracowały,
  • później następuje mechaniczne usunięcie filtra, obudowa jest pozostawiana – pozwala to na bezproblemowe przejście przeglądu okresowego,
  • ostatnim krokiem jest końcowa diagnostyka komputerowa – by upewnić się, że usuwanie filtra cząstek stałych zostało przeprowadzone we właściwy sposób.

Widać wyraźnie, że do przeprowadzenia takiego zabiegu wymagana jest wiedza i doświadczenie. Nie możemy zgłosić się do pierwszego lepszego warsztatu.

Usuwanie filtra DPF w serwisie

Serwis wybierajmy z rozwagą

Na rynku jest obecnie bardzo wielu fachowców oferujących tanie i szybkie usuwanie filtra cząstek stałych. Należy jednak zachować rozwagę przy wyborze serwisu. Najlepiej jest udać się do warsztatu z dobrą opinią. Nasze serwisy znane są z profesjonalizmu i bogatego doświadczenia.

Powierzenie auta warsztatowi w celu jakiejkolwiek modyfikacji, to bardzo poważna kwestia. Dokonane zmiany mogą wpływać na właściwości jezdne i bezpieczeństwo pojazdu. Klient oddający auto w nasze ręce może liczyć na solidne i fachowo zrealizowane zlecenie.

By samochód cieszył nas dobrymi osiągami, bezproblemową obsługą i był tani w eksploatacji, warto zastanowić się czy usunięcie filtra cząstek stałych nie jest dla nas najlepszym rozwiązaniem.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej