CarSoftCarSoft
  • Strona główna
  • Chip tuning
  • Regeneracja DPF/FAP
  • Elektronika
    • Eco tuning
    • Ustawianie dawek startowych
    • Usuwanie błędów stałych tablicy DTC
    • Usuwanie DPF/FAP
    • Usuwanie klap w kolektorach
    • Usuwanie limiterów prędkości
    • Usuwanie sond lambda
    • Usuwanie zaworu EGR
    • Wyłączanie AdBlue
    • Wyłączanie start-stop
    • DPF/FAP OFF
  • Współpraca
    • O nas
    • Szkolenia
    • Sprzęt
  • Katalog mocy
  • Blog
  • Kontakt
Wypalanie DPF w warsztacie samochodowym

Wypalanie DPF – gdy autu trzeba pomóc

Lipiec 25, 2018edytor

Budowa filtra DPF sprawia, że jego użytkowanie jest problemem w popularnych dieslach. Często auto nie do końca daje sobie radę z zadaniem, jakim jest wypalanie DPF. Powstaje wtedy ryzyko uszkodzenia silnika, poza tym do atmosfery auto może wówczas wydzielać szkodliwe substancje. By auto samoczynnie wypalało DPF, spełnione muszą być określone warunki, nierealne w codziennej miejskiej jeździe. Nie trzeba zaraz brać się za usuwanie filtra cząstek stałych, ponieważ jest możliwe wypalanie DPF w profesjonalnym serwisie.

Kiedy wypalanie DPF powierzyć serwisowi

Gdy nasza droga do pracy jest krótka, jeździmy tylko po mieście lub na krótkich dystansach z niewielką prędkością, rozsądnie jest zastanowić się nad metodą serwisowania filtra DPF. Do wyboru mamy np. usuwanie filtra cząstek stałych. Jest to rozwiązanie raz na zawsze eliminujące problemy z tym podzespołem, jednak dla niektórych osób jest ono zbyt radykalne. Kolejną opcją jest regeneracja mechaniczna filtra DPF. Polega ona na dokładnym kilkukrotnym przemyciu filtra w specjalnej maszynie.

Jest także jeszcze jedno rozwiązanie, które jest bardzo zbliżone do założonego charakteru pracy filtra. To wypalanie, DPF spala sadzę w bardzo wysokiej temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. W profesjonalnych warsztatach do wypalenia DPF używa się specjalnego pieca indukcyjnego.

Przebieg procesu wypalania

Gdy na naszej desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka odpowiedzialna za informowanie nas o stanie filtra cząstek stałych, oznacza to, że czas działać. Wypalanie DPF w piecu indukcyjnym przedstawia się następująco:

  • pierwszym etapem jest dokładna diagnostyka filtra – pozwala ona dokładnie ocenić stan zanieczyszczenia i dobrać odpowiednie ustawienia samego pieca,
  • kolejnym etapem jest wypalanie DPF – filtr wymontowany z auta podgrzewany jest w piecu do 700 stopni Celsjusza przez około 9 godzin, podczas których sadza ulega spopieleniu,
  • trzecim etapem jest wydmuchiwanie pozostałego popiołu – dzięki czemu wnętrze filtra jest czyste i wolne od zanieczyszczeń,
  • ostatnim etapem jest ponownie przeprowadzana diagnostyka.

Wypalanie DPF to tak zwana metoda naturalna, oparta na tej samej zasadzie, co normalne funkcjonowanie filtra. Dla aut, które pokonują duże odległości i nie są w stanie same dokonać wypalania DPF, jest to dobry sposób na serwisowanie tego bardzo wrażliwego elementu.

Niestety ma ona wady. W autach poruszających się głównie w mieście, bez względu na to czy wypalenie DPF następuje lub nie, filtr nadal będzie się zapychał. W takich przypadkach warto zastanowić się nad regeneracją lub zainteresować się jakie korzyści daje usuwanie filtra cząstek stałych.

Wypalanie filtra DPF w warsztacie

Bezpieczeństwo jest bardzo ważne

Sprawne auto to gwarancja bezpiecznego podróżowania. Zapchany filtr cząstek stałych to nie tylko zwiększona ilość szkodliwych substancji przedostających się do atmosfery. To także duże zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa. Niesprawny układ wydechowy, a jego częścią jest przecież filtr DPF, powoduje wiele zagrożeń, takich jak:

  • spadek mocy – bardzo niebezpieczne zjawisko, zwłaszcza przy wyprzedzaniu,
  • zwiększone zużycie paliwa – niesie to za sobą wysokie koszty użytkowania auta,
  • unieruchomienie auta lub tryb awaryjny – konieczność wizyty w serwisie i wzywanie lawety.

Prawidłowe funkcjonowanie czy wypalanie DPF jest bardzo ważnym czynnikiem w obsłudze aut z silnikami diesla. Obsługę naszego samochodu powinniśmy powierzać fachowcom posiadającym dobrą opinię i rozległą wiedzę.

Wypalanie DPF to jedna z kilku dostępnych w warsztatach samochodowych metod radzenia sobie z kłopotliwym elementem dzisiejszych samochodów, jakim jest filtr cząstek stałych. Ostateczny wybór zależy od nas samych, najlepiej oczywiście posłuchać rad profesjonalistów.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Kontakt

Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.

ZENESSIO Sp. z o.o.
ul. Myszkowska 21, 42-350 Koziegłówki

E-mail: biuro@grandservice.pl
Telefony: 34/3140004, 882 010 069
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE

Odwiedź nas na:

Facebook
Google+

Zapraszamy do partnerskich warsztatów w takich miastach jak:

Tarnów

Warszawa

Ostatnio na blogu

  • Profesjonalny chip tuning jest bezpieczny
  • Chiptuning – co to takiego
  • Chip tuning – Warszawa, tutaj także działamy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijDowiedz się więcej